Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Túra az emlékműhöz és laktanyához.

2013.01.16

Megint csak Pécelen járunk, de most egy kis hegymászos dombos-völgyes úton.Indulhatunk a postától felfelé a Hősök útján.nov42012tura-006.jpgA Pihenő úttól kezd izgalmasabb lenni.Első célunk a Trianoni emlékmű.Aki nem akarja bevállalni ezt az emelkedőt,elfordulhat a foci pálya mellett a Táncsics Mihály útra. Azon "koppanásig", majd jobbra (tán)Honvéd utca folytatása,és rögtön a természetben találja magát.Hát erre sem könyebb feltétlen,és nem árt ha szárazabb az idő is,de az erdő kárpótol mindezért.tura-pecelen.jpg   Bárhonnan is megyünk ugyanott kötünk ki.                                                                                                                                                                                                              Ha megmásztuk  a dombot,csak tovább..nov42012tura-010.jpg                                                                                                                                                                                               Az emlékmű.Érdemes megállni és elidőzni.                                                                 nov42012tura-012.jpg         Folytassuk  az utat innen nemsokára földút folytatódik.                                                                                                                                                                                                           Az erdősávot  megkerülve         nov42012tura-015.jpg   balra kanyarodva egy szántó terület mellett pár száz méter után elérünk a volt orosz laktanyához.nov42012tura-021.jpg                                                                                                                                             A domb tetejéről leírhatatlan a kilátás.Budai hegyek kicsit forgolódok szép ídőben a Mátra, Maglód a lábunk alatt.Ezt látni kell,nem leírni,de fényképpel sem visszaadható.A kép Sülysáp felé néz.nov42012tura-029.jpg      Ha jól körbenéztünk mehetünk is tovább.                                 Egy régi beton úton folytathatjuk utunkat.nov42012tura-046.jpg

A szerpentines út igencsak lejtős (a másik irányból meg jó kis húzós emelkedő!)csak óvatosan lefelé.Fék!nov42012tura-055.jpg            Az út végén egy sorompó vár minket pont, ahol a legnagyobb a lendület.(Remélem ez csak az autóknak szól.)Utána már Szilasvölgyi  dülő úton haladunk lefelé.  Az Isaszegre vezető műútról Némethi majorként van feltüntetve.                                       nov42012tura-060.jpg    Majdnem a főútnál találkozunk egy másik sorompóvalm de ez más kalandokhoz vezet.Nehéz erdei terep és természet védelmi terület.Ha megmásszuk  végig, megintcsak a laktanyához vezető földútnál találhatjuk magunkat.Innen vissza Pécelnek,nov42012tura-061.jpg jó utat!